پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شمس‌ تبریزی- زندگی نامه
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 2117
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

 

 

 

 

بیوگرافی و زندگینامه

سلطان‌الاوليا و الاقطاب‌ تاج‌ المعشوقين‌ شمس‌الدين‌والحق‌، محمدبن‌ علی بن‌ ملک‌ تبريزی به‌ سال‌ 582هجری قمری در تبريز قدم‌ به‌ عرصة‌ هستی نهاده‌ است‌نسب‌ شريفش‌ به‌ تركان‌ قبچاق‌ منتهی مي‌گردد در اين‌رابطه‌ مولوی مي‌گويد (زهی بزم‌ خداوندی زهی مي‌هاي‌شاهانه‌ - زهی يغما كه‌ مي‌آرد شه‌ قبچاق‌ تركانه‌) دردوران‌ جوانی در تبريز به‌ (شيخ‌ ابوبكر سله‌باف‌) عارف‌مشهور آن‌ عصر اظهار ارادت‌ نموده‌ و در محضرش‌ ازرموز طی مراحل‌ عرفان‌ به‌ كسب‌ اطلاعاتی موفق‌ گرديده‌است‌ و از اين‌ مصاحبت‌ شورسر و جنب‌ و جوشی بر اوعارض‌ شده‌ كه‌ نتوانسته‌ است‌ در وضع‌ زندگی آسايشي‌داشته‌ باشد و خودش‌ گفته‌ كه‌ تمام‌ ولايتها را از شيح‌ابوبكر سله‌باف‌ دريافتم‌ مع‌الوصف‌ از حضور او استغناي‌احساس‌ كرده‌ به‌ فكر درك‌ حضور شيوخ‌ شهرهای ديگرمي‌افتد

:: موضوعات مرتبط: تاریخ , ادبیات , زندگی نامه , ,



زندگي نامه مالك اشتر نخعي
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 1811
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی
زندگي نامه مالك اشتر نخعي
مهمترین واقعه زندگی مالک اشتر در سال 38 هـ ق بود که امیرالمؤمنین علی علیه السلام او را به حکومت مصر منصوب کرد و فرستاد تا فتنه ای به کمک معاویه بر ضد محمدبن ابی بکر بپا شده بود، خاموش کند.
 
-

 


:: موضوعات مرتبط: تاریخ , زندگی نامه , ,



محمدابن ابی بکر
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 1974
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی


محمد بن ابی بکر فرزند و یاور امیرالمومنین (ع)


محمد بن ابى‏بكر در روز 25 ذيقعده سال دهم هجرى، در سفر حجة‏الوداع، ميان راه مكه و مدينه، در مكانى به نام ذوالحليفه، محل احرام بستن اهل مدينه به دنيا آمد. پس از ولادتش، نام محمد و كنيه ابوالقاسم را بر او نهادند. پدرش ابوبكر، خليفه اول و مادرش اسماء دختر عُميس است كه نخست همسر جعفر بن ابى‏طالب بود و پس از شهادت وى به عقد ابوبكر در آمد. او پس از درگذشت ابوبكر، همسر امام على عليه‏السلام شد. به اين ترتيب، محمد بن ابى‏بكر در خانه امام على عليه‏السلام پرورش يافت و به يكى از ياران وفادار حضرت تبديل شد. محمد بن ابي‌بكر از ناحيه پدري، برادر عايشه مي‌باشد. و از طرف مادري، برادر عبد الله و عون و محمد از فرزندان جعفر طيار، همچنين برادر يحيى فرزند اميرالمؤمنين(عليه السلام) مي‌باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: تاریخ , زندگی نامه , ,



صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد