پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
روشهايي براي پيدا کردن باقيمانده تقسيم
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392
بازدید : 758
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

1)باقي مانده تقسيم هر عدد بر 2 يا 5 برابراست با باقي مانده تقسيم رقم سمت راست عدد بر 2 يا 5.

مثال :باقي مانده تقسيم عدد 7358 بر 5 برابر است با باقي مانده تقسيم عدد 8بر5 که برابر 3 ميگردد.

2)باقي مانده تقسيم هر عدد بر 3يا 9 با باقي مانده تقسيم مجموع ارقام  عدد بر 3 يا 9 برابر ميباشد.

3)براي تعيين باقي مانده تقسيم هر عدد بر 11 کافي است ارقام عدد را از سمت راست به چپ بترتيب زوج وفرد نوشته و مجموع ارقام مکانهاي فرد رااز مجموع ارقام مکانهاي زوج کم کرده وباقي مانده عددحاصل رابر11 بدست مي آوريم که همان باقي مانده تقسيم عدداوليه بر11 ميباشد.

4) براي تعيين باقي مانده تقسيم هرعدد بر 7 يا 13 کافي است ارقام عدد رااز سمت راست به چپ سه رقم سه رقم جدا کرده و دسته هاي سه تايي را يکي درميان اضافه وکم کرده و باقي مانده تقسيم عدد حاصل رابر 7يا 13 بدست مي آوريم.

5)براي تعيين باقي مانده تقسيم هرعددبر 27 يا 37 کافي است ارقام عدد رااز سمت راست به چپ سه رقم سه رقم جداکرده و مجموع دسته هاي سه تايي رايافته وعدد حاصل رابر 27 يا 37 تقسيم مي کنيم وباقي مانده حاصل همان باقيمانده تقسيم عدد اوليه بر 27 يا 37 ميباشد.

6)عددي بر 4 بخش پذير است که مجموع 2 برابر رقم دهگان ورقم يکان عدد بر 4 بخش پذير باشد.

مثلا" :132 بر 4 بخش پذير ميباشدزيرا  8=2+3×2   بوده که بر 4 بخش پذير است.

7)عددي بر 8 بخش پذير است که مجموع چهار برابر رقم صدگان ودو برابر رقم دهگان ورقم يکان آن بر 8 بخش پذير باشد.   


:: موضوعات مرتبط: ریاضی , ,



شگفتی های جهان
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392
بازدید : 810
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

مرگ به خاطر نینتندو
«جنیفر استرنج» زن 28 ساله‌ای اهل ساکرامنتوی کالیفرنیا بود. در سال 2007 جنیفر برای برنده شدن در مسابقه‌ای که جایزه آن یک بازی نینتندو بود باید مقدار زیادی آب را بدون وقفه می‌نوشید. با نوشیدن بیش از اندازه آب، بدن دچار مسمومیت می‌شود چرا که در این مواقع، تعادل طبیعی الکترولیت‌ها در بدن به هم خورده و این مسئله باعث اختلال در عملکرد مغز و در نهایت مرگ می‌شود. جنیفر نیز بر اثر مسمومیت با آب در همان لحظه جان خود را از دست داد.




راه حل برای مدیریت زمان
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392
بازدید : 824
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

راه حل برای مدیریت زمان


 
 
با این عقیده که هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست، موافقیم ولی باید بپذیریم که زمان بی نهایت نیست و تا به خودمان بجنبیم فرصت ها را از دست داده ایم.

به گزارش جهان، مجله تپش به مقدمه بالا اضافه كرد: برای از دست دادن فرصت ها قرار نیست همیشه ماه ها و سال ها را تلف کنیم، از دست دادن همین ثانیه های دم دست هم می تواند بعضی فرصت ها را برای همیشه از بین ببرد. خلاصه اینکه اگر بخواهیم زندگی را مدیریت کنیم و از آرزوهای کوچک و بزرگمان جا نمانیم باید از همین ساعت هایی که در آن هستیم، شروع کنیم و یاد بگیریم چطور مدیر زمان خود باشیم.

منبع:جهان نیوز




موتور های چهار زمانه
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 1070
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

موتور های چهار زمانه

 

 

 

 

موتور چهار زمانه برای نخستین بار توسط نیکلاس اتو در سال 1876 معرفی گردید.از اینرو به عنوان سکل اتو نیز شناخته میشود.موتور چهار زمانه امروزه رایجترین نوع موتوراستکه تقریبا تمام ماشینها و کامیونها آنرا بکار میگیرند.









چهار مرحله این سیکل عبارتند از :مکش مخلوط سوخت و هوا ، تراکم، قدرت و خروج گازهای باقیمانده که هر کدام یک حرکت کامل پیستون را شامل میشود، از اینرو یک سیکل کامل نیاز به دو دور میل لنگ دارد.




مکش مخلوط سوخت و هوا:در طول این مرحله پیستون به پایین حرکت میکند و مخلوط پودر شده سوخت و هوا را به داخل سیلندر میکشد.در شکل سوپاپ هوا باز است و به خاطر خلا ایجاد شده در مرحله مکش مخلوط به داخل سیلندر کشیده میشود.








تراکم:هنگامی که پیستون به بالا می آید سوپاپ نیز به دلیل ازدیاد فشار داخل سیلندر بسته میشود.







قدرت:در انتهای مرحله تراکم شمع جرقه میزند و مخلوط محترق میگردد.هنگامی که سوخت میسوزد منبسط میگردد و پیستون را به پایین هدایت میکند.








خروج گازهای باقیمانده:در انتهای مرحله قدرت سوپاپ دود بوسیله مکانیزم میل بادامک باز میشود حرکت به سمت بالای پیستون گازهای باقیمانده را از سیلندر خارج میسازد.








موتورهای چهار زمانه بزرگتر بیش از یک سیلندر دارند و از سیستمهای جدیدتری همچون توربو شارژر ،سوپرشارژر،انژکتورو یا سوپاپهای بیستر استفاده میکنندولی هیچکدام از اینها اصول عملیات موتور را تغییر نداده اند.




عدسی ها و انواع عدسی ها
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 2220
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

عدسی ها و انواع عدسی ها

عدسی

مقدمه

عدسیها همانند آینه‌ها دارای تصاویر حقیقی و مجازی هستند، این تصاویر از پرتو های همگرا شونده و واگرا شونده بازتابی ایجاد می‌شود. بر خلاف آینه‌ها در عدسیها عبور نور نیز مطرح است و تصاویر ممکن است در پشت و جلوی عدسی شکل گیرد. عدسیهایی که ضخامت قسمتهای کناریش بزرگتر باشد، پرتو های موازی را همگرا می‌کند و عدسی محدب نام دارد، که دارای فاصله کانونی مثبت می‌باشد. بر خلاف آینه‌ها دارای دو کانون در فضاهای جلو و پشت عدسی می‌باشند ، عدسیهایی که ضخامت قسمت محوری آنها کمتر از ضخامت قسمت کناری باشد، پرتوهای موازی را از هم باز می‌کنند و دارای فاصله کانونی منفی هستند و عدسی مقعر نام دارند، که اینها نیز دارای دو کانونی در فضای جسم و تصویر هستند.




انواع روشهای موازنه کردن واکنش شیمیایی
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 12508
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

انواع روشهای موازنه کردن واکنش شیمیایی

واکنشهاي شيميايي را مي توان به صورت معادله هايي نوشت و در آن از نمادهاي شيميايي عنصرها براي نمايش دادن آنها استفاده کرد. بر طبق قانون پايستگي جرم تعداد اتمهاي هر عنصر بايد در دو طرف معادله يکسان باشد يعني معادله بايد موازنه باشد.




زندگینامه پروین اعتصامی
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 996
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

رخشنده اعتصامی مشهور به پروین اعتصامی در بیست و پنجم اسفند ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز متولد شد و در نیمه شب شانزدهم فروردین ۱۳۲۰ دار فانی را ودا گفت.او یکی از شاعران نامدار ادب فارسی و یکی از مفاخر ارزشمند خطه آذربایجان می باشد که در زمینه شعر و ادب همچنان می درخشد و از شاعران کم نظیر در این عرصه میباشد.


:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه , ,



بیوگرافی ژول ورن
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 857
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی
بیوگرافی ژول ورن
بیوگرافی ژول ورن
در یكی از روزهای سرد پاییز سال 1827 میلادی، «پی یر ورن»، كه به تازگی تحصیلاتش در رشته‌ حقوق را به پایان رسانده بود، با «سوفی الوت دلافری» ازدواج كرد. مراسم ازدواج در «نانت» شهری در شرق فرانسه، برگزار شد. خانواده «دلافری» از این ازدواج بسیار راضی بودند، چرا كه پی‌یر فرزند یكی از صاحب منصبان استان «پروونس» در فرانسه بود.

:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه , ,



آپدیت کاسپرسکای
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 985
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

 

آپدیت افلاین محصولات کسپرسکی ۲۰۱۲/۲۰۱۳

شهریور ۱۲م, ۱۳۹۰ | ۰ نظر | پست شده در آنتی ویروس

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر ما و بسیاری از کاربران دارند بلک لیست شدن کلیدهای کسپرسکی(Kaspersky) است که کلیدهایی که همزمان توسط چند نفر استفاده می شود به سرعت شناسایی و در لیست سیاه قرار میگیرد.پیدا کردن کلید معتبر هم مشکل بزرگی است.راه حل جدیدی که اکنون وجود دارد دریافت فایلهای آپدیت کسپرسکی توسط برنامه ای دیگر و سپس آپدیت برنامه به صورت آفلاین است.این کار چند حسن دارد :

۱- امکان دریافت فایلها برای یکبار و سپس آپدیت سیستمها متعدد توسط آن وجود دارد.

۲- در هر بار دریافت فایلهای آپدیت تنها فایلهای جدید آپدیت می شوند و نیازی نیست تا تمام فایلها از ابتدا گرفته شوند.

برای انجام این کار فایل زیر را که شامل فایلهای لازم برای آپدیت آفلاین و راهنمای مربوطه هست دریافت نمایید.

پسورد فایلها: gerdoo.net

آخرین آپدیت: ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ فایل جدید با قابلیت پشتیبانی از نسخه ۲۰۱۳ اضافه شد.

دریافت فایلهای آپدیت آفلاین کسپرسکی به همراه راهنمای نصب با قابلیت پشتیبانی از نسخه 2013

برای دریافت جدیدترین کلیدهای آپدیت آنلاین به تاپیک زیر بروید و کلیدها را از آنجا دریافت نمایید:

کلیدهای جدید برای آپدیت آنلاین محصولات Kaspersky

 

 


:: موضوعات مرتبط: آنتی ویروس , ,



زندگينامه ويليام شكسپير
نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392
بازدید : 902
نویسنده : امیر حسین دلشاد غلامی

زندگينامه ويليام شكسپير

 

ویلیام شکسپیر
نمايشنامه نويس انگليسي (1564- 1616 )


در اوایل قرن شانزدهم میلادی در دهکده ای نزدیک شهر «استرتفورد» در ایالت واریک انگلستان، زارعی به نام ریچارد شکسپیر زندگی می کرد. یکی از پسران او «جان» در حدود سال 1551 در شهر استرتفورد به شغل پوست فروشی مشغول شد و «ماری آردن» دختر یک کشاورز ثروتمند را به همسری برگزید. ماری در 26 آوریل 1564 پسری به دنیا آورد و نامش را «ویلیام» گذاشت. این کودک به تدریج پسری فعال ، شوخ و شیطان شد ، به مدرسه رفت و زبان لاتین و یونانی را فرا گرفت. ولی به علت کسادی شغل پدرش ناچار شد برای امرار معاش، مدرسه را ترک کند و شغلی برای خود برگزیند. برخی می گویند كه او ابتدا شاگرد يك قصاب شد و چون از دوران نوجوانی دلبستگی شديدي به ادبیات داشت، در موقع کشتن گوساله خطابه می سرود و شعر می گفت.


:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه , ,